ثارا... در انتظار انتقام امام منصور
ساعت ۱٠:٠٦ ‎ق.ظ روز دوشنبه ٦ آذر ۱۳٩۱   کلمات کلیدی:
 

باید از کربلا، به عاشورا رسید و در عاشورا ماند و مدام واقعه نینوا را بر خویش حدیث کرد و حقیقت آن شکوه بزرگ را به وجدان بدل کرد تا هرگز و هرگز و هرگز ما را اجازه بر جای نشستن ندهد که عاشورا قیام است، ایستادن است در برابر همه بدی ها و پلشتی ها، عاشورا تکلیف همه لحظه های ماست که باید به زیبایی، حسینی شود و باید که ما را و همه انسان ها را به قیام برای انتقام کربلا بخواند و تیغی زشتی زدا به دست ما دهد که آرزوی خویش را در زیارت عاشورا سعادت همراهی با امام منصور از «اهل بیت محمد(ص)» داشته ایم و به فریاد اعلام کرده ایم تا بیاید و در رکابش به انتقام برخیزیم.

«فاسأل ا... ان یرزقنی طلب ثارک مع امام منصور/... و اسئله... ان یرزقنی طلب ثاری [کم] مع امام مهدی»

همان امامی که در دعای ندبه،با شاخصه «طالب بدم المقتول بکربلا» می شناسیم و می خوانیمش و بارها خوانده ایم «این الطالب بدم المقتول بکربلا» او را خوانده ایم و پی  نشان اوییم. اما یادمان باشد که به طلب خون سیدالشهدا (ع) هر روز باید برخیزیم. اصلاً قرار نیست انتقام کشی از قتله و ظلمه کربلا، تا قیام مهدی آل محمد(عج) معطل بماند، این درست که اوج این حقیقت با ظهور دولت حق محقق می شود اما ما هر کدام به فراخور توش و توان خود وظیفه داریم این خونخواهی را، چنان که مختار در آن زمان به تیغ انتقام کشید از قاتلان کربلا و امروز ما باید به تبری از خوی یزیدی و تولا به منش و مدرسه حسینی، سربازان این جبهه باشیم. باید با صلاح و اصلاح و عمل به حق به جنگ باطل برویم، اصلاً شاید بحث انتقام کشی امام زمان(عج) نیز اصلاح پلشتی ها باشد تا با نابودی خوی یزیدی و احیای حقانیت حسینی، عملاً دشمن را از حیث عده وعده به صفر برساند. این درست که ما به رجعت معتقدیم و باور داریم در عهد ظهور و در فصل رجعت، بهترین و بدترین انسان ها باز می گردند و قتله حسین(ع) از بدترین بدترین بدترین مردمند که باید آنان را به تیغ کشید، اما سویه دیگری هم می تواند داشته باشد این ماجرای انتقام که همانا، از بین بردن بستر یزیدسازی و انهدام بنای ظلم است و این قطعاً به اهداف مولا سیدالشهدا (ع) نزدیک تر است و الا اگر فقط کشتن قاتلان را خون خواهی بدانیم، خون همه قاتلان به اضافه همه هم باورانشان در طول تاریخ، کم ارزش تر از خون هر سربازی است که در کربلا به شهادت رسید. همه آن ها اگر هزار بار کشته شوند باز انتقام یک قطره خون نیست که حسین «ثارا...» است و مگر می شود برای ثارا... هم وزنی یافت؟ به باور من انتقام حضرت حجت، از همه پندارهای یزیدساز و باطل کردار است. چه در قامت انسان های باطل کردار تجلی کند و چه در بستر جامعه، اذهان را به بیماری بکشاند. مهدی فاطمه انتقام همه ظلم ها را از ظلم و ظالم باز خواهد ستاند. هم به باور «رجعت» و هم در ایمان به ظلم زدایی و زشتی پیرایی از جامعه، این نیز درس دین ماست و سنت حضرت رسول (ص) که انتقام خون حمزه سیدالشهدا و دیگر شهدا را در فتح مکه با شکستن بت ها و پاک کردن زشتی ها گرفتند. امام زمان(عج) برای احقاق حق حسین(ع) که حقیقت است، می آیند، ما هم خود را برای یاری ایشان آماده کنیم با خوب بودن، خوب دیدن، خوب فهمیدن و خوبی را توسعه دادن...

خراسان رضوی - مورخ پنج‌شنبه 1391/09/02 شماره انتشار 18275/صفحه اول و ۷/فرهنگی