دست هاي پشت پرده
ساعت ۱۱:۱۳ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ٢٥ مهر ۱۳۸٦   کلمات کلیدی:
" اول: لابي هاي قدرت... مافياللهدست هاي پشت پرده و... واژه هايي است كه در ادبيات سياسي-اقتصادي و حتي اجتماعي ما جايگاه خاص خود را دارد و بسيارند كساني كه از آن سخن مي گويند، اما كم اند كه انگشت اشاره را، واضح و آشكار به سوي آن ها بگيرند. راستي اين ها با چشم غيرمسلح ديده نمي شوند و يا ما چشم مي بنديم براي نديدن كدام يك
" دوم: برخي استان ها در كشور، نامشان با اخذ و جذب اعتبارات مختلف عجين است و مسئولانش حتي با وجود اختلاف سليقه و نگرش سياسي، باز براي گرفتن امكانات براي استان خود در كنار هم قرار مي گيرند، اما استان ها و مناطقي هم هستند كه حاضرند خود و منطقه شان گرسنگي بكشند اما رقيب يا عضو گروه ديگر، تنوري در استان نسازد و ناني بپزد حتي اگر آن نان در سفره خود آن ها گذاشته شود. براي اين موضوع هم نام استان هايي شاخص مي شود...
" سوم: مي گويند، مسئولان فلان استان ها و فلان استان ها را در چاه انداختند و براي يك چاه چندين مامور گذاشتند و براي يكي، هيچي. وقتي پرسيده شد كه چرا چنين گفتند، مسئولان فلان استان كه مامور ندارند، خود نمي گذارند كسي از چاه بيرون بيايد، حتي اگر تا لبه چاه هم دست كسي برسد، ديگري هست كه از پايين پايش را بگيرد و به زير بكشد اما چاه بعدي بايد مراقبت شود، چون اگر يك نفر بدرآيد، ديگران را هم نجات مي دهد.
" چهارم: نماينده ملاير، با مقايسه وضعيت اعتباري راه آهن غرب كشور و راه آهن اصفهان-شيراز، نفوذ لابي هاي قدرت را مانع تخصيص اعتبار به راه آهن غرب كشور دانست.
به گزارش ايسنا، بيژن شهبازخاني با انتقاد از تخصيص ناعادلانه اعتبارات به پروژه هاي ريلي اظهار كرد: سال گذشته وزارت راه و ترابري براي هر دو پروژه راه آهن اصفهان-شيراز و غرب كشور اعتبار يكساني درنظر گرفت كه حدود ٧٤ ميليارد تومان بود، اما پروژه راه آهن اصفهان-شيراز كه يك طرح داخلي است و نقش بين المللي ندارد، بيش از ٢٠٠ درصد اعتبار راه آهن غرب كشور را به خود اختصاص داده است.
شهبازخاني در پايان با بيان اين كه مسئولان كشوري مي توانند راه آهن غرب كشور را نيز همانند راه آهن اصفهان-شيراز ببينند، گفت: اين بي عدالتي كه به دليل نفوذ برخي استان ها در مراكز تصميم گيري سهم بيشتري از اعتبارات به پروژه هاي آن استان ها اختصاص يابد، بايد پاسخ داده شود. راه آهن اصفهان-شيراز يك پروژه ملي و داخلي است، ولي راه آهن غرب كشور يك چشم انداز بين المللي و فراملي دارد كه مورد بي عنايتي و بي مهري تصميم گيران سازمان مديريت و برنامه ريزي واقع شده است. بنابراين انتظار داريم كه در بحث پروژه هاي ريلي به ويژه راه آهن غرب كشور توجه و اهتمام جدي صورت گيرد.
" پنجم: فكر مي كنم، مسئولان عالي و متصدي تخصيص بودجه، بايد عدالت را درنظر بگيرند و مسئولان استاني هم با همه وجود براي تخصيص و جذب بودجه اقدام كنند تا همه مناطق به حق خود برپايه عدالت برسند.
(ص-۶)