این بیمارستان های رایگان!

 

 می گفت یا خدماتی در نظر نگیرند یا وقتی با کلی تبلیغات از آن سخن می گویند خود را نسبت به انجام صحیح آن هم متعهد بدانند نه این که چون به ظاهر این خدمات رایگان ارائه می شود هر جوری خواستند رفتار کنند. او اضافه کرد: این که می گویم خدمات به ظاهر رایگان چون آن بیمارستان، درمانگاه و... از پول خود ما ساخته شده است پس چون من مستقیم پول نمی دهم نمی توان آن را رایگان حساب کرد. این شهروند اضافه کرد: چندی پیش به بیمارستانی که متعلق به سازمان خودم است مراجعه کردم تا از خدمات رایگان پزشکی استفاده کنم. پزشک معالج پس از انجام معاینه و بررسی عکس رادیولوژی گفت: دندان مورد نظر باید با عمل جراحی کشیده شود. او برای ۲ هفته بعد وقت داد و من در روز تعیین شده به بیمارستان مراجعه کردم.

آقای دکتر در حالی که با عجله برای جراحی دندانم دست به کار شده بود به خانم دستیارش گفت: این دندان خیلی وقت ما را می گیرد و چون این جا خیلی شلوغ است نباید این عمل جراحی را قبول می کردیم. او پس از تزریق آمپول بی حسی با تیغ جراحی لثه ام را شکافت و پس از ۱۵ دقیقه با اظهار این مطلب که الان نمی شود برای این دندان خراب‌کاری کرد فوری روی جراحت های ایجاد شده را بخیه زد و با خونسردی گفت: برو و داروهایی که برایت نسخه کرده ام را مصرف کن و ۲ هفته بعد بیا تا دندان تو را بکشم من با وضعیت بسیار ناجوری از بیمارستان بیرون آمدم و خودم را به خانه رساندم، اما مصرف قرص و داروهای مسکن بر دندان پوسیده ای که تحریک هم شده بود اثر نکرد و از درد به دور خودم می پیچیدم. بعدازظهر همان روز به مطب پزشک متخصص دیگری مراجعه کردم و او با تعجب از جراحت های ایجاد شده روی لثه، در قبال دریافت مبلغ ۴۰ هزار تومان روی زخم های لثه را دوباره با تیغ جراحی شکافت و دندان خراب را کشید و...

شهروند دیگری هم در تماس با روزنامه می گفت به بیمارستان... رفتم که متعلق به خود ما بود اما سهل انگاری پزشک معالج نه تنها دردم را درمان نکرد که بیماری ام را هم مضاعف کرد و...

از این دست تماس ها کم  نداریم مخصوصا که مراجعه کنندگان به بیمارستان ها و درمانگاه های سازمانی که خدمات رایگان ارائه می دهند از اقشار نابرخوردار جامعه هستند. اینان مراجعه می کنند و مطابق توقع خود خدمات دریافت نمی کنند و دلخور برمی گردند حال آن که وظیفه سازمانی خدمات دهندگان تکریم ارباب رجوع است و گیریم که پزشکان قسم یاد نکرده باشند که بی چشم داشت به درمان بیماران بپردازند، گیریم که درمان درد مردم پزشکان را متصف به شأن شفادهی خداوند نکند و... اما وظیفه سازمانی اقتضا می کند کار خود را درست انجام دهند و این هم توقع زیادی نیست!

خراسان رضوی - مورخ چهارشنبه 1389/03/26 شماره انتشار 17576/صفحه اول
/ 0 نظر / 84 بازدید